تشک

بهترین تشک های طبی فنری

تشک طبی فنری یک نوع تشک خواب است که دارای اسکلت فنری و لایه های اسفنجی و پارچه ای است. این تشک ها دارای خصوصیات درمانی و راحتی بالایی هستند و برای حمایت از ستون فقرات و بدن مناسب هستند. در این مقاله به معرفی و مزایای این تشک ها خواهیم پرداخت.

تشک طبی فنری چیست؟

تشک طبی فنری یک نوع تشک خواب است که دارای اسکلت فنری است. فنر ها معمولا به صورت جداگانه در پاکت های مخصوص قرار گرفته اند و باعث کاهش اصطکاک و صدا می شوند. فنرها باعث افزایش الاستیسیته و شکل پذیری تشک می شوند و به سطح تشک حالت نرم و راحت می دهند. اینگونه تشکها بیشترین خریدار را بین تشکهای دیگر دارد. دلیل محبوبیت این تشکها درجه نرمی سفتی متوسط است که باعث میشود اکثر افراد روی این تشکها حس خوبی را دریافت کنند. ضمننا طول عمر بالایی نسبت به سایر تشکها دارند. همچنین تعمیر تشکهای فنری بسیار راحت تر از تشکهای طبی بدون فنر است.

تشک های طبی فنری به دو دسته تقسیم میشوند:

تشک منفصل و متصل طبی فنری دو نوع تشک خواب هستند که از فنرهای مختلف برای ایجاد سطح راحت و پشتیبانی از بدن استفاده می کنند. تفاوت این دو نوع تشک در نحوه ی اتصال فنرها به یکدیگر است.

در تشک فنر متصل, فنرها به صورت ساعت شنی و به شکل مارپیچ به یک قاب سیمی متصل هستند.

در تشک فنر منفصل, فنرها به صورت جداگانه در پاکت های مخصوص قرار گرفته اند و بطور جداگانه و مستقل از هم عمل میکنند.

به طور کلی, تشک فنر منفصل دارای مزایای بیشتری نسبت به تشک فنر متصل است. برخی از این مزایا عبارتند از:

تشک فنر منفصل با داشتن سطح نرم و الاستیک به صورت مناسب به شکل بدن سازگار شده و حالت منحنی ستون فقرات را حفظ میکند. این باعث کاهش دردهای کمر, گردن و شانه می شود. تشک فنر منفصل با داشتن فنرهای جدا از هم, از تکان ناشی از یک سمت تشک به سمت دیگر منتقل شود, جلوگیری میکند. بنابراین در تخت های دو نفره, با تکان خوردن یک نفر, نفر کناری حس نخواهد کرد.

تشک فنر منفصل با داشتن لایه های اسفنجی و پارچه ای, جذب رطوبت و جلوگیری از رشد باکتری و قارچ را فراهم می کند. همچنین تشک فنر منفصل با داشتن خواص ضد حساسیت، از ایجاد عفونت، خارش و التهاب در پوست جلوگیری میکند.

 

در شکل زیر لایه های یک تشک طبی بدون فنر ( سمت راست ) و یک تشک طبی فنری ( سمت چپ ) نمایش داده شده است . برای تعمیر یک تشک طبی باید کل لایه های داخلی تعویض شود , اما برای تعمیر تشکهای فنری با توجه به لایه لایه بودن طبقات به راحتی لایه معیوب جایگزین میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *